Skaraborgspitchen lockade unga företagare att sälja in sina företag digitalt

Skaraborgspitchen - en del av juryn
Bild: En del av den glada juryn som medverkade i Skaraborgspitchen

I kväll fick 51 UF-Företag möjligheten att pitcha sina företag inför fem jurygrupper som har fått bedöma de som haft bästa företagspitchar. Samtliga jurygrupper fick utse sina tre favoriter.

I nästa steg är det endast kvar 15 företag och de kommer att bedömas på torsdag. Då är det huvudsponsorn Sparbanken Lidköping som i sin tur som ska ta fram de 3 bästa pitcharna. I vinstpotten ligger det prissummor från ett tusen kronor upp till tre tusen kronor för vinnaren. Tanken är att dessa pengar ska användas för att återinvesteras i UF-företaget.

De unga företagarna visade stor variation och uppfinningsrikedom när de försökte att pitcha in sina företag på max två minuter långa videos som spelats in utan redigering.

Juryn bedömde företagens förmåga att sälja sin idé och bedöma hur den väckte intresse och nyfikenhet.

Prisutdelning sker live och digitalt via Ung Företagsamhet Skaraborgs youtubekanal kl 1830 på torsdag.

Dela artikeln: